søndag 6. desember 2009

Slitsom helg

Fredag kveld: Disputasmiddag og noen glass rødvin for mye = altfor lite søvn og en trøtt&tung kropp lørdag. Lørdag ettermiddag: Ny tur med Torfinn, i Fredrikstadmarka. Hyggelig å være tilbake der jeg løp forrige gang jeg var sporty, det vil si for 15 år siden! Vi jogget opp til Stjernehallen, via lysløypa opp til Veum sykehus og så Veumveien hjem igjen. 11,2 km. 1 t 5 min, snittfart 5,49, gj.snittpuls 173. Var litt tung og sliten - kanskje ikke så rart - men i ettertid var det vel en helt grei økt. Prøvde litt "fartslek" med noen spurter i bakkene, men det tok rett og slett helt knekken på meg. Hjalp heldigvis med litt saft underveis! Søndag formiddag: Parksprint i Frognerparken, se kart. Det var flere påmeldte denne gangen, og jeg hjalp Siri litt med å ta i mot penger og registrere oppmøte før start. Fikk varme opp de siste fem min., men det var ikke nok, bena var istapper selv etter løpet! Neste gang får jeg kle på meg bedre. Og neste gang skal jeg definitivt ikke gjøre den feilen jeg har gjort to ganger nå; henge meg på det supertempoet folk flest kjører ut med! Løp i 3.33-tempo den første halve runden, og det fikk meg helt ned i kjellern med en gang. Klarte knapt å bevege meg etterpå, føltes det som! Garminkartet viser at jeg var oppe i en puls på 228, men det har jeg tross alt mine tvil om stemmer... Men at pulsen var høy, er helt sikkert! Etterpå flatet den ut, og jeg kom meg bortover på en eller annen måte, selv om jeg følte at det gikk sakte og at jeg ikke klarte å kjøre meg skikkelig, bena var for stive og tunge. Men klokket inn på 14.45 som jo er en forbedring på 16 sek fra sist! Snitthastighet: 4,55. Snittpuls 183 (men den baserer seg vel på makspulsen på 228... Vel, pulsen føltes i alle fall særdeles høy i begynnelsen!). 3 km, 174 kcal. Pga. 4 økter denne uka sa jeg stopp der og droppet søndagslangturen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
Blogglisten