torsdag 21. mars 2013

Aaaaah!

I går ble jeg ferdig med avhandlingen. Og nå har jeg vært på en utrolig deilig kveldsløpetur!

Jeg har ikke løpt så lite den siste måneden som det kan se ut, men ikke veldig mye heller. Det har ligget på et par turer maks per uke, og gjerne både korte og rolige. Utrolig nok har jeg ikke brukt garminklokka mi en eneste gang siden jul! Jeg har latt all perfeksjonisme fare og bare kommet meg ut for å få litt trim. Og faktisk har det gitt mersmak. Jeg tror 2013 blir et sånt år. Et la-klokka-ligge-år, der det ikke er så nøye om jeg perser eller slår distanserekorder. Jeg gidder ikke engang å prøve sub-50 på Sentrumsløpet, og  maratonen i Edinburgh får bli en rolig sightseeingtur. Til høsten, kanskje! Men akkurat nå er jeg lei av ambisjoner og prestasjoner, og bryr meg bare om å få passe høy puls opp den bratte bakken til Fossum og nyte endorfinene etterpå.

Vi skal være hjemme i påsken, så da håper jeg å få løpt endel, inkludert en skikkelig langtur. Ellers skal jeg være med i arrangørstaben på SRM framover, så da blir det nok endel runder rundt Sognsvann også! Jeg gleder meg uendelig til kulde og snø forsvinner og løpssesongen starter. Og til å nyte tiden etter avhandlingsstresset! Innspurten var kontrollert, men det skal bli veldig, veldig deilig å ikke redigere og korrekturlese og ikke minst nummerere et så stort word-dokument noensinne igjen... 

11 kommentarer:

  1. Gratulerer med vel overstått!
    Jeg har forresten også stort sett løpt uten klokke etter jul, mest fordi jeg ikke vil se svart på grått hvor elendig formen egentlig er, for meg har det vært et syketegn, og jeg har vært alvorlig bekymret for om jeg har sluttet å bry meg. Jeg er enig i at det blir mer avslappet men uten garminkontroll stopper jeg på hver lyktestolpe, hver bakke og hver gang jeg ser et pent tre. Sikkert godt for livskvaliteten og kanskje sånn 'vanlig' folk jogger? - her i dalen dog er det ikke et sunnhetstegn. Klokka må fram.

    Skal følge med med undring og beundring om du fortsetter uten klokke resten av året
    , også er jeg veldig glad for at du forhåpentligvis framover vil ha mer løpe/bloggetid! yay!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er jo selvsagt et sykdomstegn her også - jeg bare prøver å lure meg selv!

      Slett
  2. Bra! Og grattis med innlevert oppgave; virkelig en milepæl ;-)

    Det er tungt å ha ambisjoner og "krav" på alle kanter smtidig så det kan være smart å prioritere hvilken arena som skal råde i så måte. Jeg hadde mitt løpeår i fjor og hadde tanker om å "la klokka og ambisjonene" ligge i 2013, og heller investere kreftene andre steder enn i løypa. Det betyr jo ikke at man ikke kan delta på diverse, det betyr bare at man forholder seg til det på en annen og mer avslappende måte. Jeg tror det kan være sunt å variere slik ;-)

    Snart er det SRM sesong; vi ses nok der! ;-)

    SvarSlett
  3. Gratulerer med innleveringen av stilen. Da er det bare muntlig eksamen som gjenstår. Blir det disputas før sommeren?

    Fint å løpe uten klokke av og til. Hadde en slik tur i går. Det vil si jeg løp med klokke, men jeg hadde glemt å skru på autolap. Når jeg oppdaget det etter 1 km, så jeg ikke noe mer på klokken før jeg var kommet i mål. Nå har jeg akkurat fått meg en helt ny Garmin 310XT. Den gamle begynte å krangle litt så etter en samtale med Garmin sendte jeg den inn. Kun få dager senere kom en splitter ny i posten. Skal ha en innvielsesjogg av den senere i dag tenkte jeg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det blir nok ikke disputas før tidligst september... Ting tar tid i akademia!

      Så bra du fikk ny klokke, når den først skulle gå i stykker!

      Slett
  4. Vel overstått!Må være et lass som letter av skulderne.

    Å løpe 'ambisjonsløst' er nok veldig sunt og riktig fra tid til annen. Jeg tror (og håper) at det er dit vi er på vei, at mosjonsløp-Birken- Norseman-løp-til-du-stuper-trenden nå er på sin høyde, og så nå vender vi sakte men sikkert tilbake til det det egentlig handler om. Folkehelse, tilstedeværelse, opplevelse. At løp/ritt/renn som ikke handler om å komme fortest fra A til B blir 'det nye'.

    God påske!

    SvarSlett
  5. When someone writes an post he/she maintains the plan of a user in
    his/her brain that how a user can understand it.

    Thus that's why this post is amazing. Thanks!

    My blog ... canine that shows

    SvarSlett
  6. Hi! Do you know if they make any plugins to protect against hackers?
    I'm kinda paranoid about losing everything I've worked hard on.
    Any suggestions?

    Feel free to surf to my weblog ... hand pole saw prunner

    SvarSlett
  7. hello there and thank you for your information – I have definitely picked
    up anything new from right here. I did however expertise some technical issues using this site, since I experienced to reload the web site a lot
    of times previous to I could get it to load correctly.
    I had been wondering if your web hosting is OK?
    Not that I'm complaining, but sluggish loading instances times will very frequently affect your placement in google and can damage your quality score if ads and marketing with Adwords. Well I am adding this RSS to my e-mail and can look out for much more of your respective exciting content. Ensure that you update this again very soon.

    Also visit my site ... 2002 rx7 for sale

    SvarSlett

 
Blogglisten