lørdag 25. september 2010

Oslo Minimaraton

Endelig kom medaljen rundt halsen!

I dag var det barnas tur til å kjenne løpskonkurransestemning på kroppen. Vi dro ned til Festningsplassen i tolvtiden sammen med Torfinn og Hanne. Barneløpet gikk først av stabelen kl. 14, så vi hadde god tid til å hente startnummer og t-skjorte før ungene fikk kose seg med alle aktivitetene som ble organisert i startområdet. Jeg er imponert over alt de kunne gjøre! Trampoline, høydehopp, spyd, diskos, hinderløype, ballspill... Og selveste Grete Waitz ønsket alle lykke til. Det eneste problemet var den fryktelig sure vinden, men akkurat det kan neppe arrangørene klandres for. Jeg angret bittert at jeg ikke hadde vanter, lue og vinterstøvler!

Grete Waitz inspirerer i hvert fall mamma

Men til slutt gikk startskuddet - og jeg fikk uventet mye varme i meg ved å løpe sammen med Ingrid på 4 år. Hun har mer killerinstinkt enn meg, det er helt sikkert. Smatt gjennom alle hull og løp forbi til den store gullmedalje - Siri ville vært stolt!

Caroline skal ta den ryggen der!


Jeg ble litt skuffet over at de har vært så tradisjonelle å gi jentene rosa t-skjorte og guttene blå; når det er sagt, var de jo ganske fine begge to. Det blir i hvert fall rosa på meg i morgen. Jeg ser an været før jeg bestemmer meg for underdel - skjørt hvis sol og knelang tights hvis helt overskyet. Adizeroskoene må dessverre forbli i skapet (snufs), jeg tar ikke sjansen på å få mer vondt underveis enn ytterst nødvendig. Leggene virker rimelige greie i dag, så jeg er ganske sikker på at jeg skal klare å gjennomføre. Men i verste fall hopper jeg av i Frognerkilen...






Det blir dessverre ikke noe halvmaraton på Régis. Han må i en begravelse i Frankrike på mandag og rekker ikke å løpe før flyet går. Heldigvis fikk han byttet over til 10 km - veldig god service!

Lykke, lykke til alle som løper i morgen! Jeg gleder meg veldig til å lese løpsrapporter etterpå :)

PS: Innleggets treningsøkt - dette er jo tross alt en treningsdagbok - ble en rolig badeøkt på Domus i går formiddag. Mellom 1250 og 1500 meter, 45 min, bare deilig.

6 kommentarer:

  1. Så gøy, det skal jeg jammen ta med mine barn på neste år!

    SvarSlett
  2. Rapporten din stemmer godt med vårt inntrykk av dagens Minimaraton - også våre unger var strålende fornøyde med aktivitetene og selve løpet. Jeg var imponert over hvor utholdende de var, det var sikkert stemningen som motiverte til ekstrainnsats. Snorre på 5 1/2 var veldig fornøyd med å løpe fra en gutt fra klassen...

    Jeg tror også at jeg spottet mannen og eldstejenta di i startområdet der jeg startet med min Gaute på 4 år. Og det stemmer nok, på et av bildene over ser du med øverst i høyre hjørne godt påkledd i turkis jakke og med drikkeflaska klar i hånda;-)

    SvarSlett
  3. Kjapp lykke til fra meg også.

    Vi var forresten inne å prøvde tights da barneløpet startet.

    Håper på bedre vær imorgen.

    SvarSlett
  4. Vet ikke helt hva jeg syns om skjortene, litt sånn babyfarger. Liker rosa egentlig, men syns den var litt blass...

    Men Goodiebagen, hvor er den??

    SvarSlett
  5. Marit: Ja, det anbefales! Vi voksne kom også i god før-konkurranse-stemning.

    He he, så morsomt, Maria :) Ja, jeg syntes også det var utrolig at de holdt ut så lenge - men så beveget de seg vel mer enn oss voksne også, da, og ble ikke så kalde (brrr)!

    Siri - neeeeii, blass, synes du? Synes fargen er ganske fin jeg (på tross av at den er rosa!)

    Ha ha, vi fikk hamstret makrell i tomat og reflekser, da :)

    Ingalill: Lykke, lykke, lykke til i morgen! Det kommer til å gå så bra! Du har forberedt deg godt, har treningen som skal til og har attpåtil vært innom alle vondter og plager som hører med før start. Nå er det bare å få det gjort :) Kanskje vi sees før eller etter - hvis ikke gleder jeg meg til å lese rapporten din! :) (PS, ikke glem kvikklunsjen, det er så mye bedre enn banan)

    SvarSlett
  6. Jeg trekker tilbake det med blass, mulig jeg var litt forfryst;-) Den ser helt grei ut nå som jeg har fått normal kroppstemperatur!

    SvarSlett

 
Blogglisten