lørdag 19. februar 2011

Juhuuuuuuuuuuuu!

Endelig! Grønt lys fra Nimi-lege til å begynne å jogge igjen, etter nesten åtte ukers pause. Men en veldig rolig opptrapping er påkrevd. I går fikk jeg lov til å veksle mellom jogg og gange i totalt 20 minutter - og så kan jeg glede meg en hel uke til å jogge 20 minutter i strekk... (Forhåpentligvis er jeg kommet opp i 5 km før Ryeløpet i slutten av mai!) Legen anbefalte meg å løpe på mølle fram til snøen forsvinner og jeg kan løpe i skogen; da var det ikke lenger så vanskelig å skulle gi seg etter 20 minutter, for å balansere på rullebåndet i et varmt treningsstudio er ikke like fristende som å flyte avgårde ute. I tillegg var iPoden med A-ha utladet, så jeg måtte klare meg med en gammel Friends-episode. Jeg gikk 1 minutt, jogget 3, i tre kilometer og 20.45 minutter. Jeg skal vel ikke akkurat påstå at det var en vidunderlig opplevelse... Men jeg fikk ikke vondt, og det er utrolig godt å vite at jeg (inntil det motsatte bevises) er helt bra igjen! Det var uvant å løpe med de spesialtilpassede sålene, men høyrebenet hadde ikke lenger noen sjans i havet til å pronere, og det er jo poenget. De var ikke stive eller vonde.
Ellers siden sist: Pulse på tirsdag (jeg holdt ut hele timen denne gangen, men er fortsatt ikke overbevist... Faller ut når det blir for teknisk vanskelig og får aldri opp pulsen ordentlig), spinning på onsdag, Core Pulse på torsdag (dette får jeg imidlertid mer og mer sansen for! Kjempevariert og morsomt). Hviledag i dag!
ENDELIG joggeendorfiner i kroppen!

12 kommentarer:

  1. GODE nyheter!
    Men ikke gi opp alt det alternative når bena flyter mil på mil.

    (Etter å ha vært på min først steptime, i nyere tid, har jeg funnet ut at jogging er en latmannssport)

    SvarSlett
  2. Hei, har lest bloggen din en stund nå, og fant ut det var på tide å legge inn en kommentar. Kjekt å høre at du kan løpe igjen. Veldig frustrerende å ha lyst å trene når en ikke kan. Mange sliter vel med det motsatte, har ikke lyst å trene, men føler at de må. Sjøl prøver jeg å løpe minimum tre ganger i uka, og hvis jeg får inn ei styrkeøkt i tilegg er jeg fornøyd.

    SvarSlett
  3. Ingen fare, her skal det trenes alternativt framover også! (Ja, he he, saltrening kan være overraskende slitsomt... :P)

    Plassen 23: Takk for kommentar! Ja, man skal være glad for at man har lyst til å trene... Og det finnes jo heldigvis mye å velge i når man må holde seg unna noe. Men jeg gleder meg til vår og jogging ute nå! :)

    SvarSlett
  4. Wohoo! Så deilig å være i gang! Nå må du gjøre alt helt riktig, sakte men sikkert, og plutselig er du tilbake der du var formmessig - men denne gang UTEN smerter!

    SvarSlett
  5. Hurra og masse lykke til fremover! Morsomt at du er i gang igjen; dette kommer til å gå så bra så! ;-)

    SvarSlett
  6. Å, så deilig å kunne løpe igjen! Når det er det man elsker mest av alt på jorden av treningsformer er det vidunderlig å få lov å sette i gang igjen etter et lengre opphold. Første små-joggeturen min etter 7 md med akillesbetennelse var noe av det beste jeg har opplevd!

    SvarSlett
  7. Ja, krysser fingrene for at dette går bra! Uff, Anne-Brit - 7 måneder er LENGE! Kan tenke meg at den turen var fin ja :)

    SvarSlett
  8. Hurra, hurra!!
    :-)
    "Snart" kommer jeg etter!

    SvarSlett
  9. Takk for at du deltar i r.a.o.k på bloggen min!

    ..jeg er av dem som jogger tre km og synes det er "a job well done"..ser du er av litt annen kaliber da jeg titter bort på dine planer for 2011 her :)

    SvarSlett
  10. Hurra! Har det blitt mer denne uken også? Går det fortsatt bra? Veeeeldig spent. (c:

    SvarSlett
  11. Tid for trening: Ja, men så har jeg ikke gjort så mye annet enn å løpe, da... Først i det siste har jeg oppdaget at det er gøy med andre treningsformer også! :)

    Janicke: Skal løpe hele 20 min i strekk senere i dag... rapport kommer!

    SvarSlett

 
Blogglisten