lørdag 27. mars 2010

Støtet er satt inn

For noen dager siden var jeg i tvil om jeg skulle løpe Fredrikstadløpet likevel - i et halvt år har jeg gledet meg til å debutere som halvmaratonløper på "hjemmebane", men det er sant at langturene har uteblitt siden jul og oppladningen på ingen måte har vært optimal. Heldigvis ble jeg oppmuntret av Siri som mente det ville gå helt fint hvis jeg løp en ordentlig langtur denne helgen. Hun fristet attpåtil med 30 runder på Bislett i morges, det kan man jo ikke si nei til! Så dagens økt ble: 6,3 km fram og tilbake samt 25 runder = 13,6 km, hvilket totalt utgjør det pene tallet 19,9 km. Rekord! Så langt har jeg aldri løpt før, ikke i nærheten en gang! Jeg brukte 2 timer på det, da hadde jeg riktignok to pauser som jeg må klare meg uten i Fredrikstad. Men nå vet jeg at det kommer til å gå! Jeg var stiv i lårene på slutten (å løpe Bygdøy allé oppover fra Skovveien til Frogner kirke var rett og slett døden i boks), men det gikk helt fint. Jeg hadde laget et eget musikkprogram til iPoden, det var uvurderlig. Og så skal det nevnes at jeg har et flott drikkebelte av merket Perfekta (fra Kondis), som er særdeles behagelig og enkelt å bruke (knotet ikke engang for å putte flaskene tilbake på plass).

Ekstra bonus er at jeg nå allerede kan skrive opp en haug kilometre til Siris påskeutfordring - denne gangen er det min tur til å få premie! :)

Lenge siden forrige oppdatering, her er tidligere tall: lørdag 20. mars: 10 km mølle, onsdag 24. 8 km, og så trente jeg uka før der igjen også, men har helt glemt hvor mye. Tsk tsk, nå skal jeg bli mer systematisk!

1 kommentar:

  1. Det er ikke mye tvil om at du greier halvmaraton den 11.4!! Går som en lek det, såfremt du ikke åpner på 4:30 da:-)

    Bra innsats i dag. Herlig med Bislett når det regner som i dag.

    SvarSlett

 
Blogglisten