lørdag 17. april 2010

Morgentur på Bygdøy

Å, så glad jeg er for at våren har kommet til Bygdøy! Ingenting er som en rask morgentur langs stranden. Dvs., rask og rask. Jeg starter med en god nyhet: Låret er definitivt bedre! Det plaget meg ikke nevneverdig da jeg løp, så det har klart skjedd en fremgang de siste to ukene. I tillegg var bena lette og kjappe, så halvmaratonet forrige helg har tydeligvis bare virket positivt på formen. Kondisen, derimot! Jeg pruster som en blåhval og klarer bare ikke å få opp tempo. Ble faktisk forbiløpt av noen middelaldrende venninner som skravlet verre... Så nå må jeg visst bli flinkere med intervalltrening! Nåja, fordelen med å løpe rolig er at man får nytt synet av de vakre blåveisene som pynter opp langs skogsstiene på Bygdøy. For et paradis, to hundre meter fra hjemmet mitt!

Nå lukter leiligheten godt av Boeuf Bourgignon som putrer i jerngryta: oksekjøtt, løk, hele sjalottløk og hvitløksfedd, champignon, gulrot og bacon skal koke i timesvis i rødvin. Det er til i morgen, da kommer Torfinn og Hanne på middag. I kveld står ekte fransk choucroute på menyen. En ordentlig gourmethelg, med andre ord! Jammen godt jeg løper innimellom :)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
Blogglisten