søndag 2. mai 2010

Rolig langtur

Jeg har heldigvis klart å holde motivasjonen oppe hele uka - det hjelper tydeligvis med mildere vær og konkurranser på løpende bånd framover! Torsdag ble det en rask tur på Sats, med en halvtimes svetting på ellipsemaskin, og deretter armhevinger/situps.

Denne helgen har vi hatt barnefri, og i går koste vi oss med en flott (gå)tur til Bygdøy Sjøbad. Vi hadde hele stranda for oss selv! Og nå har hvitveisen kommet for fullt også.

I dag skulle jeg få med Régis på langtur, slik at han blir i stand til å gjennomføre Gøteborgsvarvet. Planen var å løpe 15 km - først en runde på Bygdøy, og deretter bortover mot Vippetangen/operaen, så langt vi orket. Jeg skal ikke påstå at jeg slet med nattesøvnen eller hadde bursdagsfølelse, som Mosjonisten, men jeg gledet meg til å jogge en litt lengre tur igjen, det har ikke blitt mer enn 10 km siden Fredrikstadløpet. Og turen ble faktisk lengre enn planlagt - 19 km endte vi opp med. Régis har nemlig aldri sett operaen på nært hold, så vi måtte jo bort dit, og attpåtil løpe opp og rundt på taket! Følte meg passe sær der vi pustet og peste oppover blant alle de spaserende...

Jeg er godt fornøyd med at pulsen holdt seg såpass lav, 167 i snitt. Fettforbrenningstur var det neppe... Men godt under maks i hvert fall! 2 timer tok turen (6:21 min/km). Jeg er veldig stolt over at Régis hang så lett på hele veien, det har tydeligvis gjort ham godt å delta på Siris treningscamp de siste ukene! Jeg er rimelig sikker på at han slår meg ned i støvlene på Oslo (Halv)Maraton... I så fall disker jeg opp med en bedre middag :)

1 kommentar:

  1. Hørtes ut som en bra helg og en kjempeflott tur! Da er dere begge klare til Varvet:-)

    Herlig med vår ja!

    SvarSlett

 
Blogglisten