søndag 9. mai 2010

Rolig søndagsjogg

Planen var å løpe en skikkelig langtur i dag - minst 15 km - som et ledd i forberedelsene til Gøteborgsvarvet. Men jeg er ikke helt i toppform, og vurderte å droppe økten. Samtidig følte jeg for å trene litt, så jeg satte avgårde i rolig tempo uten de store ambisjonene. Jeg løp vestover langs E18; jeg har alltid bare sittet i bil bortover der, men ble positivt overrasket over hvor kjekt det var å løpe på gang-/sykkelstien. Ganske flatt og ypperlig for tunge bein! Jeg fant i det hele tatt ut at det har sine fordeler å løpe med imaginære traktorhjul etter seg:

1) Pulsen tvinges ned
2) Man legger seg til et effektivt løpesett med korte skritt og forfotsteg
3) God tid til å betrakte arkitektur, sjø og båter, bensinpriser og spesialtilbud på Maxbo

Turen gikk til Lysaker og deretter opp til Jar skole, hvor jeg snudde.

Så ble det faktisk 19 km denne helgen - åtte på fredag, én i går og ti i dag. Nå blir det i hvert fall én hviledag, og så håper jeg at beina er friske igjen på Treningscampen onsdag (hvis jeg får overtalt min bedre halvdel til å ikke dra på campingtur akkurat den dagen!).

Helgens store hendelse var at Caroline på 5 år lærte å sykle uten støttehjul i dag. Det har kostet litt slit og tårer, men for en opplevelse å se det triumferende smilet når hun syklet avgårde i full fart på egenhånd! Vi har alle våre seire, små og store :)



3 kommentarer:

  1. Gratulerer til Caroline! Rørende å lese. Ikke småtteri å mestre sykkelen, det krever både mot og ferdigheter!

    SvarSlett
  2. Da fikk du jo en bra treningshelg likevel. (c: Gratulerer med syklende femåring. Sliter med å forklare min femåring Mia at hun må øve for å lære seg å sykle. Hun ble fullstendig knekt da to av venninnene fikk det til før henne. Heldigvis har vi goood tid, det er fortsatt bare tidlig vår. (c:

    SvarSlett
  3. Ja, det er vanskelig for små (og store!) å forstå at øvelse gjør mester. Men plutselig sitter det - lykke til!

    SvarSlett

 
Blogglisten