fredag 8. oktober 2010

Grisegal!

Grisegal, det var Siljas reaksjon på at jeg har kjøpt meg skøyte-rulleski. Jeg er i grunnen enig. Jeg har ikke stått på rulleski på mange, mange år, så teknikken må nok tålmodig innlæres på nytt. Jeg kommer til å øve meg på gangveien langs E 18 i Skøyen-området; for å unngå å kræsje og kjøre på uskyldige passerende får jeg ta på hodelykt og vente til midnatt før jeg sniker meg ut... Dere er herved advart!

Hvorfor jeg kjøpte rulleski? Jeg trenger et alternativ til joggingen for å slippe flere belastningsskader. Dessuten trenger jeg å få trent flere muskelgrupper (bl.a. armer og rygg) - og jeg synes det er gøy. Så får vi bare håpe det ikke går med noe håndledd...


Dynasports RS 531 - funnet på finn.no


Enda en gladnyhet! Jeg var så heldig å vinne septemberutfordringenTreningscamp. Juhu! Jeg hadde ikke flest poeng, men å henge rundt på de forskjellige bloggene ustanselig har sine fordeler innimellom... Her gjaldt det å være raskest på labben! Jeg fikk velge fra Siris bugnende premiebord i går, og endte opp med en flott H2O-jakke med tilhørende bukse. Heldige meg! (Og den jakken kan komme godt med når jeg skal stavre meg rundt på rulleski om natten!) Det var mange, mange flotte premier i haugen, så det er bare å stå på og samle poeng til neste utfordring folkens...





Tirsdagens joggetur var jo fryktelig tung og trist. Mens onsdagens, derimot! Beina var friske igjen og jeg følte det kjempelett og godt å løpe 7 km på 38 min. Herlig! Så nå gleder jeg meg bare til søndagens løp i Fredrikstad. 20 km er langt, og halve løypa går på sti, dessuten er det endel tunge bakker. Jeg regner derfor ikke med å løpe så veldig kjapt - men jeg tenker at under 2.15 bør være mulig å få til.
I dag ble det 1000 m svømming og litt styrke. Nå er det tid for andebryst!

7 kommentarer:

  1. CRAZY!!!
    & lykke til imorgen.
    Så strålende form du er i for tiden blir det nok en koselig skogstur.

    - selv har jeg kapitulert til dørstokk og sofa - hele uka i pizzaens navn og så mye raffinert sukker man skulle tru det var påskejul.
    Kanskje løper jeg igjen - en gang :-)

    SvarSlett
  2. Wow! Du er tøff Astrid!
    Kanskje jeg slenger meg med, med mine rustne rollerblades? (hvis jeg bare finner de...)

    SvarSlett
  3. Jeg ler; grisegal+ :-) Nei, jeg sa vel også at jeg var hoppende glad og stolt av deg og det kan jeg stå for!! Dette blir moro! jeg burde utfordre meg selv med å kjøpe skøyteski men siden jeg ikke får gått så innmari ofte så skal jeg la det vente litt....

    Husk refleksvest!! og pass deg for alt løvet på bakken; det er ekstremsport å frese over vått løv, superglatt!! :-) Lykke til med sniktrening i mørten hehe

    SvarSlett
  4. Hverken kul eller tøff, bare crazy&gal :)

    Ingalill: Ut og løp, NU! Du må jo bli klar til Hytteplanmila om en uke... :)

    Silja: Takk for tips om refleksvest, det er nok et must ja... Sammen med hodelykt :)

    SvarSlett
  5. IMPONERT!! Kjempegøy og ganske villt! Gleder meg til å lese rapport fra din første skitur. Svømming, løping og skigåing - du er så flink til å variere treningen.

    Lykke til med løpet i Fredrikstad! (c:

    SvarSlett
  6. Igjen: Vi får nå se hvordan det går! Kanskje jeg tør prøve meg litt i morgen kveld, hvis jeg ikke er altfor støl etter dagens løp :)

    SvarSlett

 
Blogglisten