onsdag 13. oktober 2010

Høstkveld i parken

Vanen tro hadde tenkt å kalle dette innlegget Post-FMR. Men jeg føler meg rett og slett ikke post-noe som helst. Bortsett fra at jeg var så trøtt søndag kveld at jeg glemte å stille vekkerklokka, har jeg ikke merket noe til søndagens løp i det hele tatt. Deilig å slippe støle muskler for én gangs skyld (det føles nesten uvant)!

Men på grunn av alle konkurransene - på lørdag blir det jo fjerde løpshelg på rad - bestemte jeg meg for å ta det litt med ro på Treningscamp i kveld. Alle ryktene om den lettløpte Hytteplanmila gjør jo at det frister å gå for ny pers. Jeg skal ikke utbasunere noe høytsvevende mål offentlig, men håper selvfølgelig å komme meg under 53 min som er nåværende bestetid. Jeg satser på at løypa er en eneste lang nedoverbakke, så går det sikkert bra!

Jeg kjente bittelitt til leggene i dag igjen. Irriterende at det aldri kan gi helt slipp, men samtidig en lettelse at det har blitt så mye bedre. Jeg tror faktisk jeg skal være helt vill & gal og løpe med Aegisene på lørdag. Jeg er så utrolig lei de klumpete Sauconyene! Så får jeg heller lide litt etterpå.

Det var en liten, hyggelig gjeng på trening i kveld. Det er mørkere og kaldere enn tidligere, og i dag føltes det godt å løpe med lange ermer og jakke. Opp og ned til parken hadde jeg på meg lue og vanter i tillegg. Refleksvesten måtte også med! Her er dagens tall - litt kortere doble runder og noe lavere fart og puls enn vanlig.


Høy puls fikk jeg derimot da jeg skulle plugge Forerunnern i datamaskinen etterpå. Den var DØD! Fullstendig stokk, stein død. Grå skjerm. Ingen reaksjon når jeg trykker på startknappen. Helt nummen går jeg inn på bloggen til Moshonista og leter meg febrilsk fram til innlegget der hun opplevde det samme før Oslo Maraton - husker vagt at hun fant en abrakadabra-trylleformel som vekket sin klokke til live igjen. Derja. Trykke inn mode og reset i 10 sekunder. Skru på. Pling! Forerunnern er tilbake hos meg igjen. Tjo, nå ble jeg skjelven og må roe ned med litt sjokolade... Takk, Ingalill!

7 kommentarer:

  1. Dramatisk onsdagskveld Astrid!! Godt det løser seg, og takk for bloggere som deler:-)

    SvarSlett
  2. MARERITT.
    , gjenopplevde mitt eget garmindrama og pulsen gikk i taket på dine vegne, godt geeketrikset virket - men hvor lenge er disse klokkene ment å vare egentlig?

    Under 53 skal bli spennende å lese om på søndag - så flink som du har vært denne mnd-en, og så lekelett denne hyttekosmila er, sklir du inn på 52.13!!

    (psstt - sånn går det når de (dødehundene) jeg låner bort pc-en til glemmer å logge seg ut)

    SvarSlett
  3. Hytteplansprekken er vanvittig artig løp synes jeg. At den er så veldig lettløpt. vel vel. Den er mye enklere enn sentrumsløpet ivertfall. Når Sondre klarer å løpe 28:50 i den løypa så må den ivertfall være rask!

    Tenkte jeg skulle gå igjennom løypa i morgen på bloggen så du får følge med for å "sette deg inn" i løypa.

    ps! De hanskene så varme ut.

    SvarSlett
  4. Siri: Ja, hvordan *skulle* det gått... Nå skjønner jeg hvorfor du har flere varianter å støtte deg til!

    Ingalill: Det er skummelt at det kan skje, enig, kan da ikke være meningen at de skal måtte resusciteres flere ganger i året fra de er 10 mnd.... Tsk tsk.

    Espen: He he, godt observert. Det er *skihansker* - på tide å investere i løpehansker, mon tro? (De har veldig kul rødfarge, da :P) Kjempefint om du går igjennom løypa, har funnet ut at det er greit å være forberedt på hva som venter rundt neste sving... Jeg kommer garantert til å gå på en sprekk, men det er kanskje det som må til for å komme seg ut av komfortsona og presse tiden litt ned. Men 28.50, herregud...

    SvarSlett
  5. Ojojoj, hvilken dramatikk! Hadde en lignende opplevelse med Forerunneren selv og det var på grensen til traumatisk. Sc: Godt det ordnet seg. Fantastisk med alle løp du deltar i for tiden. Synes hytteplanmila virker fin på tross av Espens advarsler om at den er hardere enn man tror. Lykke til på lørdag! Gleder meg - som alltid - til løpsrapport! Gjetter på 51:34. (c:

    SvarSlett
  6. jeg kløp gjennom hytteplanmila for en uke siden...den begynner flatt...så svakt nedover..ved ca 3 km blir det stigning opp mot noen gårder...underkant av 1 km med lett stigning kanskje...så litt ned før du er på steinsletta.....denne er relativt flat..det samme er seltevegen..nå nærmer du deg 6 km....ved 7-8 km er det svakt opp før det flater ut...de siste 100 metrene er oppover..den såkalte pulsbakken før du går over målstreken :)..Min kortversjon :)men du rekker i allefall å bli varm før du får stigningen...og stigningen kommer såpass tidlig at du ikke er sliten ennå...tror det er opp til gårdene du må være forberedt på at det er litt mer opp enn bare flatt :)

    SvarSlett
  7. Det er bra du har tro på meg, Janicke :P Jeg skal sette A-ha på full guffe, så får vi se!

    Marit: Takk for detaljert beskrivelse av løypa! Jeg skal pugge det utenat :) Det høres ikke så fryktelig ille ut i hvert fall, selv om "lett stigning" også kan være tungt med melkesyre i bena... Krysser fingrene for at foten din skjerper seg!

    SvarSlett

 
Blogglisten