torsdag 17. mars 2011

De bare fortauene...

...kommer akkurat tidsnok til mitt asfalt-comeback! Hurra! Jeg har nettopp jogget 30 min / 5 km på tredemølle, og jeg tror vi kan slå fast en gang for alle at leggproblemene er forsvunnet. Borte, borte vekk, og måtte dere aldri komme tilbake! Jeg er så glad for at jeg tok til fornuften og brukte vinteren til alternativ trening. Og nå, nå passer det perfekt at snø og is er på vikende front. Det er vel fortsatt lenge til det blir bart i skogen, men noen korte asfaltturer tror jeg beina tåler.

Jeg er litt usikker på progresjonen framover, men skal prøve å øke med 1 km per uke. Ved minste tegn til vondt minsker jeg mengden igjen.

Jeg er overraskende fornøyd med de nye innleggssålene mine. De er myke og kjennes ikke ut som spesialsåler i det hele tatt, annet enn at den høyre foten tråkker helt annerledes nå. Jeg merket ikke noe til overproneringen min før, men nå kjenner jeg plutselig at begge føttene lander likt, og slik pleide det ikke å være. Det kjennes riktig, i hvert fall i hodet mitt :-)

Så med all denne optimismen er jeg faktisk klar til å melde meg på årets første løp. Det blir - selvfølgelig - i Fredrikstad 10. april, men jeg løper ikke halvmaratondistansen denne gangen. 5 km er vel en passende start! Håper flere blir med på å innlede løpssesongen i Fredrikstad - det er ikke langt fra Oslo, og løypa er flat og fin.

Jeg kommer nok til å legge meg helt i front her for å få en god 5 K-tid...

9 kommentarer:

  1. Godt å høre at leggene er blitt bra igjen og at du er i gang med løpingen igjen. Her i Kongsberg er det fremdeles is og vanskelig løpeforhold på sykkelstiene. Håper det snart blir bart. Jeg har også planer om å delta i Fredrikstadløpet. Siden jeg kom levende fra halvmarathonen i Haag, så tror jeg det blir halvmarathon i Fredrikstad også.

    SvarSlett
  2. Herlig lesning! Har egentlig veldig lyst på et løp før Sentrumsløpet - det er liksom så lenge til. Kanskje Fredrikstad er stedet... Sjekker det ut. (c: Babysteps videre også, så flyr du snart mil etter mil igjen.

    SvarSlett
  3. Herlig Astrid! Det blir en knall vår dette:)

    SvarSlett
  4. Kjenner at jeg fikk veldig lyst på spesialtilpassede innleggssåler nå, akkurat som du lurte meg til spinning (good) og 80-tallsshorts, skiinnkjøp, gymmedlemskap, blåbærkaker og portvinsfyll.
    - jeg føler meg ganske sikkert på at alt dette er din skyld og kommer til å lese de kommende innleggene om vårens løpetrender med bind for øynene.

    (Skulle vel egentlig hatt et par spinningsko også + noe for terrenget og et halvmaraton på 1,45.)

    SvarSlett
  5. Peer: Så gøy om du blir med på Fredrikstadløpet! Da tror jeg vi blir endel fra TC.

    Janicke: Ja, bli med! Du bor jo i riktig retning...

    Siri: Det gjør det, og du kommer veldig snart etter! :)

    SvarSlett
  6. Ingalill: Ha ha, hvilken påvirkningskraft jeg har! Nå har jeg dessverre brukt opp hele utstyrsbudsjettet for 2011 på spesialsåler og Nimi, så det blir mindre stæsj-prat fra denne kanten framover :(

    (Så forresten noe i sportsbutikken i går som jeg bare *må* ha: en lommebok til å feste på løpeskoene!)

    SvarSlett
  7. GRATULERER!!!! Strålende nyheter! Bruk fornuften og trapp ned som du sier hvis du merker litt murring, og jeg er hellig overbevist om at du har gjort alt riktig i vinter ;-) Nå gjelder det bare å fortsette å gjøre de smarte valgene fremover, og det er jeg sikker på at du klarer fint!!!! Jeg fortsetter å heie på deg :-)

    SvarSlett
  8. Fint at du kan løpe litt igjen! Jeg synes asfaltene er sørgelig isete for tiden. Men vips så snur det!

    SvarSlett

 
Blogglisten