søndag 8. november 2009

Kort- og langtur

Konkurranse igjen! Ble med Siri på Lørenskogløpet i går - jeg turte ikke prøve meg på halvmaratondistansen, så det ble 5 km på meg. Her er lenke til resultatene, jeg vant ironisk nok klassen min, selv om jeg løp altfor sakte og ikke var sliten etterpå engang. Det var omtrent bare meg og masse gamle menn - klok av skade startet jeg helt sist, noe jeg raskt skjønte var en dum avgjørelse. Det gikk i et utrolig sakte joggetempo! Men samtidig var det så behagelig at jeg ikke helt klarte å komme meg over i en raskere frekvens... Nåja, 26 min og bena var igjen fjærlette og fine. Jeg trenger litt mer erfaring med distansene før jeg tør klemme til!
Siri og Ingunn, venninnen hennes, løp halvmaraton på 1.41 og 1.39, jeg er kjempeimponert. Bilder osv. på Siris side.

Var litt skuffet over at jeg var så feig i går, så i dag satset jeg på en langtur. Den vanlige turen på Bygdøy (7-8 km) og så Frognerparken rundt. Tenker det ble 11-12 km, 65 min. Ble verken sliten i bena eller anpusten, skikkelig deilig! Selv om bena føltes litt stive på slutten, tror jeg faktisk jeg kunne løpt en runde til.

Skal satse på å løpe tre ganger i uka framover mot Fredrikstadløpet 11. april: En langkjøring i løpet av helgen, intervaller onsdag og en raskere tur (på tredemølle på Sats eller den vanlige turen på Bygdøy) en annen dag i uka. Langkjøringa bør helst bli opp mot 15-16 km, etter råd fra Siri.

I ettermiddag har vi hatt besøk av Adeline & Damien m/ barn. Spiste raclette, hadde helt glemt hvor godt det er! Regis var heldigvis litt knepen på grammene da han handlet inn, så jeg er ikke alt for stappa nå. Endelig en søndag uten arbeid som henger over meg - skal nyte det ryddige og rene huset, og så ta en kopp te foran Varg Veum på TV. Deilig :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
Blogglisten