torsdag 10. desember 2009

Lite futt

Uff nei, desember tar på, og bedre blir det vel ikke at man tyller i seg pinnekjøtt, akevitt og tunge desserter. Hadde en fin pre-julebord-tur med Jan Reinert tirsdag - tre ganger rundt Voldsløkka og opp til jobb igjen. På programmet sto 6 km fartslek, noe jeg forholdt meg til. Gøy med spurt hver gang vi passerte den lille "bakken" på Voldsløkka! Og opp bakken ved jobben. 6,4 km, 38 min, 377 kcal. Gj.snittstempo 5,57, beste tempo 3,32. Snittpuls 167, maks 191. Det var vel greit? Fikk prøvd ut dusjefasilitetene på Frederik Holsts hus også - ikke akkurat spa-forhold, men varmt vann og lås på døren i hvert fall!

Onsdag var ikke formen fullt så god, og jeg grudde meg litt til å bli pisket rundt av Siri om kvelden. Det gikk heller ikke så altfor bra - tidene mine var i hvert fall mye tregere enn sist uke. Nå skal det sies at jeg løp to store runder i begynnelsen, og det er faktisk ganske mye tyngre. Ble stiv og sliten av det! Men det forklarer likevel ikke at jeg var oppe i 5.04 på sisterunden... Æsj. Torfinn presterte til og med å kommentere at jeg ikke hadde samme spruten som jeg pleier. Godt med oppmuntrende kommentarer! Nåja, det kan vel ikke bare være oppturer hele tiden. Totalt løp jeg 9,7 km, 555 kcal. osv. Nå skal jeg unne meg hele tre hviledager før jeg løper 14 km på søndag! Tror jeg trenger det. Et annet spørsmål er om jeg klarer...

2 kommentarer:

  1. Ikke vær så hard med deg selv Astrid!
    Ingen er på toppen hel tiden, se bare på Tiger Woods;-)

    Kanskje vi skal prøve en løpetur sammen på søndag kveld?

    SvarSlett
  2. Oj, så ikke kommentaren din før nå! Er ikke vant til å få kommentarer her, gratulerer som førstemann :P Vi får ta det igjen i romjulen!

    SvarSlett

 
Blogglisten