søndag 13. desember 2009

"Rolig" søndagstur

Siden forrige løpetur har jeg blitt verdens lykkeligste menneske! Etter fredagens tilsettingsutvalg på HF har jeg svevd på en sky og brukt særdeles mye energi på å smile og på å klype meg selv i armen. I dag var det på sin plass med en langtur, og Torfinn iglet seg på som vanlig. Men jeg ga streng beskjed om at det skulle bli 14 rolige km! Det ble det, men jeg syntes likevel at pulsen var litt vel høy. Snitt: 168. Det tilsvarer 85 % av antatt makpuls (høyeste jeg har målt er 197), er ikke det litt i høyeste laget for en rolig langtur på halvannen time? Kanskje ikke, vet ikke helt. Det ble litt tull med tid og avstand da klokken brukte lang tid på å finne satelittene og jeg kanskje skrudde på tiden før den fant startsted, og i følge bildet på kartet løp vi kanskje en halv km mer enn det står oppgitt. Da ble det ca. 14,3 km og 1t25 min. Farten var ca. 6.o6 min/km. Det er tydeligvis fortsatt litt raskt for meg for en langtur, noe som irriterer meg! Nåja. Jeg løp da i hvert fall over 14 km, og det er nok en distanserekord! 792 kcal, som jeg absolutt har kompensert for senere i dag med nydelig julelunsj hos Hanne og Torfinn, kake hos Patrick og Claudie og tilslutt chilinøtter, chips og brød til kvelds. Jeg fortjener alt denne helgen, absolutt alt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
Blogglisten