søndag 6. februar 2011

En muskel!

Jeg har alltid vært den svakeste jeg vet om. Det hjalp ikke å slåss med Torfinn hver dag i 15 år - han ble tydeligvis sterk, jeg ble bare sint. Ikke hjalp det å skulke alle gymtimene på ungdomsskolen til fordel for Pink Floyd og kaffe heller. Så nå sitter jeg her og er så muskelløs at jeg knapt klarer å løfte en vektstang, uten lodd, over hodet. Men en måneds hardtrening på helsestudio har tydeligvis gitt resultater! For i dag, da jeg sto og tråkket litt uinspirert under en spinningtime, oppdaget jeg jammen en liten muskel i høyre lår. Den var mikroskopisk, det skal sies, og forsvant hver gang jeg satt meg ned på sykkelsetet, men likefullt var det en muskel! De siste sangene opp mot og over melkesyreterskel gikk plutselig lett som en lek. Kanskje jeg kan få lurt fram en på venstre lår også? Jeg er i så fall sikker på at de begge vil hjelpe til med å dra meg Berlin rundt i september. Foreløpig delmål er å kunne legge like mye vekt på stanga som pensjonisten, den nest svakeste på styrketimen...

Denne uken har jeg faktisk trent fem ganger! Power (styrke), spinning, Core pulse (hopping og balansering på vippe-brett, morsommere denne gangen), elipse og spinning. De 80 min på elipsemaskin holdt jeg meg forresten på 150 i puls (ca 70 % av makspuls og det laveste på en treningsøkt noensinne). Det kunne blitt ulidelig kjedelig, men heldigvis hadde jeg Vidunderbarn av Roy Jacobsen (som jeg vant hos Moshonista) på øret. Det var første trening med lydbok. En suksess! I hvert fall for lav puls, tror jeg hadde gått glipp av den snertne tonen i en mye høyere pulssone...

Dette blir kanskje litt i overkant for Berlin?


5 kommentarer:

  1. Jeg morer meg :-)
    - men synes nå ikke det er så rart at du har muskler i lårene da - du er jo tross alt maratonløper! Armene derimot, nå det hadde vært noe!

    Pensjonister på styrketrening er livsfarlige og elendig for selvtilliten. Ikke de som var elite turner/skiløper i ungdommen, men de gamle damene som knapt ser ut som de takler tannbørsten for så å bruke opp alle vektskivene selv.

    Flink er du!

    SvarSlett
  2. Ingalill: Tror ikke jeg kan titulere meg "maratonløper" ennå... Men det blir stas :-)

    Hanne: Hihi!

    SvarSlett
  3. Glemte forresten:
    Så fint at du liker - og kan trene med Vidunderbarn! Bildet av muskelduden brukte jeg også engang, han må være sinnsyk populær for at ligger veldig høyt på statistikken over mest besøkte innlegg - ever.
    - hvilken av de lårmusklene han brisker seg med er det du har utviklet, sa du?

    SvarSlett
  4. Jeg liker den kjempegodt! Gleder meg til neste rolige økt, veldig spent på hvordan det går med lillesøster, og hva er det egentlig med denne rare leieboeren?

    Ha ha, det er vel ikke så rart... Ballongmannen! Jeg snakket om den muskelen midt foran på høyre lår, den posen som henger ned... Men jeg skjønner jeg må være litt forsiktig, har ikke lyst til å bare gå med ridebukser! (eller han bruker kanskje kjole?)

    SvarSlett

 
Blogglisten