onsdag 12. mai 2010

Siris Treningscamp!

I kveld var det tid for intervaller igjen - ordentlige, mange, harde og effektive! Jeg må si jeg grudde meg litt før det startet; jeg har ikke vært med på Treningscampen på mange uker, kondisen kunne definitivt vært bedre og jeg hadde ikke lyst til noe annet enn å slenge meg ned på sofaen foran TV med chips og sjokolade. Men her ser man fordelen ved å ha faste avtaler om felles trening: Man kommer seg ut.

Vi løp bare enkle runder i dag - 12 stk. Det er på mange måter bedre, synes jeg, men det føles likevel helt uoverkommelig å ha 11 runder igjen etter den første. Jeg leter febrilsk etter en unnskyldning til å stikke av og rusle hjem til sofaen igjen. Eller - den som var russ og kunne sitte på gresset med en ølboks! Heldigvis går rundene unna og etter hvert ser man lyset i tunnelen. Dessuten er det gull verdt å ha en alltid like oppmuntrende Siri bak seg! Burde fått henne til å snakke inn på en lydfil: "...Kom igjen nå, Astrid... Ikke gi deg, heng på den ryggen der..." som kunne alternere med "Take On Me" og "Razzmatazz" på iPodens halvmaratonliste :-)

Jeg løp med en fart mellom 4:27 og 4:49, dvs. fra 2:07 til 2:19 per runde (hver runde er på ca. 480 m). Makspuls på 187-189 hver runde. 9,5 km totalt.

For en god følelse når det over... Nå skal jeg ta meg en varm dusj, og kanskje en krone-is til kveldsmat. I overimorgen blir det langtur i Fredrikstadmarka hvor vi skal tilbringe helgen. Deretter skal jeg ta det med ro den siste uka før Gøteborgsvarvet!

5 kommentarer:

  1. Leste nettopp borte hos Jannicke at det er 58.000 påmeldte - det er jo nesten latterlig mange. Gleder meg til å lese rapportene når dere kommer hjem.

    - når det gjelder intervallene kjenner jeg blodsmaken bare ved å lese om det (ogjeg er ganske sikker på at selv ikke Siri kunne fått meg til å løpe under 5/km :-))

    SvarSlett
  2. Ja, det er helt vilt! Jeg som syntes det var mange folk under Sentrumsløpet... Men det blir gøy, da. Så på kartet at det er masse musikk og underholdning langs løypa, f.eks. :)

    Du har tydeligvis ikke prøvd å løpe sammen med Siri! :P

    SvarSlett
  3. hehe - er ikke sikkert jeg hadde turt å møte på onsdager selv om jeg hadde bodd i nærheten
    - men må si det er et supert tilbud hun har laget til!

    SvarSlett
  4. Bra løpt Astrid!! Det er mye lettere å presse seg sammen med andre, enn alene. Det er derfor vi løper intervaller hver ENESTE onsdag!

    Vi hadde nok fått fart på ingalill også ja, men hun hadde antakelig lagt meg forhatt til evig tid etterpå...

    Varvet blir supert Astrid, nyt hver meter. Du kjenner distansen og du er godt forberedt. Aegis på beina?

    SvarSlett
  5. Ja, det er et fantastisk tilbud - heretter kommer Régis og jeg til å slåss om å få være med på øktene. Det går ikke an å klone deg, Siri, så vi får to ukentlige intervalltreninger? ;)

    Ja, jeg gleder meg faktisk til Gøteborgsvarvet. Jeg sikter meg ikke inn på noen spesiell tid, men håper å ha det fint underveis og fullføre med stil. De kule, svarte (!) Aegisene mine skal selvfølgelig med :)

    SvarSlett

 
Blogglisten